19.10.2018 04:46:28
Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Heslo?

Registrováno více než
1 222 200 subjektů
2 580 státních organizací
10 300 oznámení korupce
Telefonická podpora - CallCentrum
právní poradna před dlužníky zdarma
Faq / časté dotazy
Aktuality

24.05.2018 - Z důvodu potřeby zkvalitnění služeb a zajištění požadavků GDPR postupně převezme správu nad registrem technologická skupina REGISTRY LLC. na základě odkoupení všech registru v EU. Registry dlužníků budou postupně rozděleny do tří částí a to pro firemní zákazníky, fyzické osoby a zabezpečený cloud, ve kterém budete moci editovat, mazat, doplňovat své osobní údaje dle vlastních požadavků a potřeb. Uživatelské účty a osobní údaje se tak zcela oděli od registrů dlužníků.

23.05.2018 - Upozornění: Z důvodu platnosti GDPR došlo k přesunu účtů do zabezpečeného CLOUDU. O novém přístupu, administraci a zjednodušené správě osobních údajů budete vyrozumění samostatně externím datovým úložištěm prostřednictvím e-mail komunikace.

13.05.2018 - V současné době probíhá obnova SSL certifikátů. Bezpečnost zabezpečení do obnovy není nikterak omezena. Vyhledávač Vám může nedoporučit, nebo odmítnout přístup do systému. Obnova certifikátů proběhne během 24 hodin.

26.09.2017 - Omlouváme se za průtahy ve vyřizování písemných požadavků, které jsou způsobeny úpravami systému v rámci GDPR.

18.09.2017 - Dochází k aktualizaci systému, omlouváme se Vám za případné výpadky systému.  

06.09.2017 - Andrej Babiš byl vydán k trestnímu stíhání. Za trestný čin dotačního podvodu mu hrozí 5-10 let vězení.

15.05.2017 - V současné době dochází ke změně certifikační autority SSL. Dočasné hlášení o neplatném certifikátu je způsobeno probíhající změnou a nemá vliv na ochranu dat.

28.03.2017 - Dluh v exekuci je nepromlčitelný, existenci takto vedeného dluhu lze zjistit v místě příslušného soudu, nebo u Exekuční komory!

29.07.2016 - Automatizovaná Protikorupcnilinka.cz každý den odbaví ve spolupráci s Centrálním registrem dlužníků více jak 10 podnětů. Za rok to činí okolo 4.000 oznámení.

28.07.2016 - Do 10. 8. 2016 bude probíhat úprava párování plateb. Z technických důvodů může dojít ke krátkodobému výpadku služeb.

Kdo přispěje k vyrovnání veřejných rozpočtů?

Vládal schválila své programové prohlášení a lídr opozice Bohuslav Sobotka ho mimo jiné kriticky komentoval slovy: "Nejbohatší lidé nebudou přispívat k vyrovnávání veřejných rozpočtů". Co se k tomu dá říct?

Je dnes asi všeobecným konsenzem, který je dán zdravým rozumem, že sociální opatření mají mít takovou podobu, aby na jedné straně zabránily pádu handicapovaných a sociálně oslabených lidí do oblasti neúnosné nouze, ale na druhé straně nebyly přidělovány prostředky těm, kdo by si mohli dost dobře pomoci sami. Pak by totiž příliš štědré sociální přídavky jen demotivovaly.

Na tak obecném a rozumném prohlášení se shodnou všichni. Problém je uvést ho do praxe a najít tu rozumnou hranici, která by zajistila sociální síť pro lidi v problémech, ale nepřipravila je o iniciativu postavit se na své vlastní nohy. Jde o to, že stát musí šetřit a peníze se někde musí vzít. Kde? Myslitelné jsou 2 přístupy:
1. zvýšením daní.
2. omezením sociálních výdajů.

Bohuslav Sobotka kritizuje to, že nejbohatší lidí nebudou přispívat k vyrovnání veřejných rozpočtů. To znamená, že budou muset přispívat lidé ze střední třídy a lidé chudí. Kdo ale vůbec přispívá? Buď přispívám já do státního rozpočtu nebo státní rozpočet přispívá mně. Člověk samozřejmě může platit daně a zároveň brát určité sociální dávky. Ale výsledek je vždy + nebo -. Buď já přispívám státu nebo stát mně. Lidi s vyrovnanou bilancí nechávám stranou.

A teď se zamysleme: Dnes chudí nepřispívají k veřejným rozpočtům a nebudou ani v budoucnu, pokud se nestanou bohatými. Může se jim ale stát, že jim stát bude méně přispívat. To je mrzuté, ale nic to nemění na věci, že chudí stále nepřispívají.

Bohatí dnes přispívají, protože platí daně. Mohli by je třeba platit vyšší, aby přispívali víc. Ale přispívají a přispívat budou.

Logika Sobotkova má tedy své mezery. Samozřejmě, můžeme říci, že je to slovíčkaření, že bývalý ministr financí myslel prostě to, že část toho, co chudí mají z příspěvků, už mít nebudou, a to je jejich přispívání. Chudý bude mít méně a bohatý nikoli - to je smysl Sobotkových slov. Ale to je právě ta nepoctivost ve vyjadřování. Člověk, který je v nouzi, třeba stokrát nezaviněné, a který dostává sociální dávky, má být za ně vděčný a ne je bohorovně brát jako téměř lidské právo, které se nesmí snížit ani o cent. Slova a vůbec to, jak se celá věc podá, je v politice nesmírně důležité. Spousta věcí je chápána špatně jen kvůli politické demagogii, která nazývá věci jinými jmény, než by se slušelo.

Ale vraťme se do praktické oblasti. Co s tím vším? Třeba řekněme, že chudí dostanou kvůli krizi menší příspěvek. A co bohatí. To nic nedostávají a nejde jim nic snižovat. Lze jim ale zvýšit daně. Proč ne, je to legitimní prostředek. Ale jaké daně? Daň z příjmu? Ekonomové docela logicky říkají, že to nikam moc nevede, protože čím je vyšší daň z příjmu, tím spíše se vyplatí (zcela legálně) pracovat se zdroji a náklady tak, aby se výše příjmu v účetnictví eliminovala a reálný příjem byl transformován do méně nebo vůbec daněných položek. Čím větší příjem mám, tím mám také větší šanci si zaplatit dobré daňové poradce. Takže čím víc zvýším daně z příjmu, tím více se příjmy budou snižovat. Efekt bude malý.

Co jiného? Zvednout daně nepřímé, např. DPH. Ale zde opět narazíme u levé části spektra. Zvýšené DPH zasáhne i chudé. Samozřejmě mnohem méně než bohaté, ale přece - cena rohlíku se prostě zvedne a to voliči, levicoví především, vidí neradi. A jsme ve slepé uličce.

Pravicová vláda má před sebou velice nesnadný úkol smazat schodek. Ušetřit a zároveň víc vydělat. Jak zabránit zneužívání a nadužívání sociálních dávek tak, aby to nepoškodilo skutečně potřebné? Nemá smysl šetřit na paraplegicích nebo nevidomých - u těch je jejich zdravotní a sociální problém neošiditelný a opravdu pomoc potřebují. Dávky ale bere dobrá polovina populace, tam je třeba brát, neboť polovina lidí u nás na hranici chudoby opravdu není. Doufám, že vláda bude mít dost soudnosti nehrát si na zásadového dluhobijce a nebude obírat třeba ty paraplegiky nebo nevidomé. Ale že se vydá na cestu mnohem složitější a politicky vyčerpávající, na cestu omezení nadužívání dávek kdekým. Tam se také skrývá mnohem větší potenciál úspor než mohou nabídnout vozíčky nebo vodící psi. A doufám, že se nenechá ani zblbnou demagogií politických oponentů, třeba tou, co předvedl Bohuslav Sobotka.
 



Přejít zpět

Autor: Tomáš Machula


Sponzorský odkaz: EUzpravy.cz (Souhrn těch nejzajímavějších témat)
CERD zprostředkovává zpravodajské informace na svém internetovém portálu.
CERD neodpovídá za obsah a správnost článků a jakkoliv nezasahuje do jejich znění.

ⓒ copyright CERD
BRCI
NRCI
|
|
|
CENTRAL REGISTER OF DEBTORS ™
Bank register of client informations
Non-bank register of client informations
Central register of debtors BRCI NRCI
CENTRAL REGISTER OF DEBTORS INC.
Entity Identification Number: 2008-000563453
Employer Identification Number: EIN:26-4482382