V rozhovoru Petr Borkovec, generální ředitel Partners Financial Services, ostře kritizuje pojišťovny za používání lobbingu a nespravedlivých praktik vůči klientům. Zmiňuje příklady, jak pojišťovny manipulují legislativou a prosazují návrhy ve vlastním zájmu, čímž poškozují trh i klienty.

Petr Borkovec o Pojišťovnách: Lobbing a nespravedlivé praktiky na úkor klientů

Petr Borkovec  ve svém rozhovoru pro média přináší ostrou kritiku chování pojišťoven, které podle něj používají lobbing a neférové praktiky k prosazování změn legislativy ve vlastním zájmu. To vše na úkor transparentnosti a férovosti vůči klientům.

Nahlášení a Zkušenosti - Petr Borkovec - Protikorupční linka (protikorupcnilinka.cz)

Borkovec upozorňuje na probíhající diskuse ohledně regulace životního pojištění a distribuce, které jsou klíčové pro ochranu spotřebitelů. Kritizuje zejména návrh poslance Ladislava Šincla, který považuje za špatný a jeho prosazení za ještě horší díky bezohlednému lobbingu pojišťoven. „Pojišťovny ukázaly svou sílu, ale bohužel naprosto neférovým způsobem,“ říká Borkovec.

Návrh, který měl původně chránit spotřebitele a zlepšit průhlednost trhu, byl podle Borkovce zneužit pojišťovnami k prosazení regulace provizí, která ve skutečnosti neřeší hlavní problémy trhu a nevede ke zlevnění produktů pro klienty. Borkovec poukazuje na to, že pojišťovny jsou schopny obejít takovou regulaci a stále vytvářet velké zisky na úkor klientů.

Petr Borkovec také kritizuje postup, jakým byl návrh prosazen - bez konzultace s trhem, diskuzí s legislativní radou vlády, či Ministerstvem financí. „Pojišťovny rezignovaly na jakoukoliv formu diskuse a spolupráce,“ zdůrazňuje. Tvrdí, že lobbing a manipulace informacemi ze strany pojišťoven vytváří nespravedlivé prostředí, kde nejsou zaručeny dlouhodobé a férové podmínky pro podnikání.

Borkovec v rozhovoru nabízí pohled na to, jak by regulace měla správně vypadat, aby chránila klienty a zároveň podporovala férovou konkurenci a inovaci na trhu. Upozorňuje na nutnost zaměřit se na celkovou nákladovost produktů a transparentnost, místo pouhé regulace provizí. Zmiňuje, že zahraniční přístup často zahrnuje regulaci celkové nákladovosti produktu, což považuje za efektivnější způsob ochrany klientů a podpory zdravého tržního prostředí.

Prohřešky, které si zaslouží článek, můžete hlásit na anticorruptionhotline.com nebo na protikorupcnilinka.cz.