Potvrzení o bezdlužnosti

V aplikaci Burza pohledávek můžete zadávat pohledávky, které máte zájem prodat či jinak zhodnotit. Stejným způsobem můžete zadávat do systému i Váš zájem o konkrétní pohledávku.

O potvrzení může žádat jak fyzická, tak právnická osoba

Výpis slouží výhradně pro osobní potřebu v rámci své dlužnické informovanosti, neboť věřitel poskytující finanční plnění má povinnost kontrolovat platební morálku svého zákazníka.

CO DĚLAT, KDYŽ VÁM BUDE PÚJČKA ZAMITNUTA?

Jde-li o první neúspěšnou žádost, můžete své štěstí zkusit ještě u jiné banky (třeba bude mít nepatrně mírnější scoringový proces, ale velké zázraky nečekejte). Po dvou a více odmítnutích další pokusy smysl nemají. Záznamy v registrech o neúspěšných pokusech byste jen zhoršili vaši bonitu v očích věřitelů. Jsou 4 možná řešení

  1. Požádat o menší půjčku: Třeba budou vaše příjmy pro menší úvěr dostatečné
  2. Snížit výdaje: Snížením výdajů dosáhnete úspor, ze kterých si můžete na předmět vašeho zájmu našetřit. Bude to sice trvat déle, ale zase nebudete platit úroky a rodinný rozpočet Vám za omezení výdajů v budoucnu určitě poděkuje.
  3. Vyčkat: Pokud byly záznamy v registrech hlavním důvodem odmítnutí, nezbude Vám než vyčkat 3-5 let od data posledního prohřešku.
  4. Zvýšit příjem: V případě nedostatečných příjmů se zkuste poohlédnout po jiné práci s vyšším výdělkem.

Ať už bylo důvodem zamítnutí žádosti o půjčku cokoliv, banky nemají povinnost svá rozhodnutí nikterak obhajovat či blíže komentovat.