Dobrý den, vím že jsem v registrech, potřebuji vědět nebo pomoci, jak z nich ven .Vždy mi je jen řečeno, že jsem v registru, ale při bližším dotazu či zaplacení poplatku o náhled do něj mi vždy zašlou pouze záznam je pozitivní a nic víc. Ja žiji v zahraničí kde si i videlavam a chci se vrátit domů a začít stavět tudíž hypotéka částečná a zde jsem několikrát narazil,svou vinu nijak nerozporuji, jen hold nevím ja z toho ven,nebo jak dlouho tam budu přesněji kdy přesně nebo jak zrušit záznam o mne v registru.Dekuji za pomoc a za případné chyby v textu se omlouvám, je to psané přes mobil.S pozdravem Fuks Petr

Dobrý den, pane Fuksi, děkujeme za Váš dotaz. Rozumíme Vaší situaci a oceníme, že ji aktivně řešíte. I po splacení dluhu může být člověk veden v registru jako nebonitní, protože záznamy o předchozím problému s plněním závazků se uchovávají i několik let po jejich uhrazení. Tyto registry totiž neslouží pouze k evidenci aktuálních dluhů, ale i k hodnocení platební morálky v čase, což banky a jiné instituce zohledňují při posuzování úvěrové spolehlivosti. V řadě případů tak klient obdrží pouze obecné sdělení o „pozitivním záznamu“, bez podrobností, a pokud nepožádá přímo o výpis nebo výmaz, nemusí se jeho záznam aktualizovat ani po splacení. Záznam sice nemusí být ihned odstraněn, ale může být alespoň označen jako „uhrazený“, což zlepší Vaše hodnocení v očích poskytovatelů úvěrů. Doporučujeme zjistit, u jakého věřitele daný záznam vznikl, zda byl závazek skutečně uhrazen, a případně podat formální žádost o výmaz či aktualizaci. Máte-li doklady o úhradě (např. výpis z účtu, potvrzení o platbě), připravte si je k doložení. Jsme připraveni Vám s tímto procesem pomoci. S přáním úspěchu, tým Centrálního registru dlužníků