Osobní bankrot
Všechna přenášená data jsou šifrována
06.04.2020 03:27:02
Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Heslo?

Registrováno více než
1 262 400 subjektů
2 640 státních organizací
11 200 oznámení korupce
Telefonická podpora - CallCentrum
právní poradna před dlužníky zdarma
Faq / časté dotazy
Aktuality

20.03.2020 - Každá pátá rodina nemá finanční rezervu ani na měsíc. Pokud těmto lidem kvůli karanténě vypadne příjem, brzy jim hrozí exekuce.

19.03.2020 - Doporučení: Požádejte písemně o doklad splátek u své banky, vyhnete se existenčním problémům.

27.02.2020 - Koronavirus navyšuje počet firem v druhotné platební neschopnosti. Platební morálka firem, ale i osob se postupně zhoršuje.

25.02.2020 - Požádejte o osobní bankrot (o oddlužení) jedním kliknutím podat žádost o oddlužení

05.12.2019 - Centrální registr dlužníků v roce 2020 chystá kompenzaci za GDPR. Všem uživatelům s ověřenými účty bude zpřístupněn systém slev na advokátní služby, bezplatné poradenské centrum na ochranu před dopady exekucí ne-dlužníků v domácnosti s dlužníky a pro věřitele žaloby pohledávek bez nákladů na advokáty a soudní poplatky.

24.11.2019 - Novinky: Služba Výpis z registru dlužníků a automatický monitoring vlastních závazků je poskytována registrem ZDARMA. Registr tak bezúplatně trvale zpřístupnil informace žadatelům po prokázání své skutečné identity.

23.11.2019 - Nejpozději od 1. 12. 2019 bude zavedeno on-line ukončení účtů, bez nutnosti zasílání autorizačního formuláře autorizačnímu centru. Výmaz osobních dat tak bude moci uživatel nově provést on-line ve své administraci, oproti stávající metodě prostřednictvím ověřených žádostí opatřených bezpečnostním čárkovým kódem.

22.11.2019 - Od 22. 11. 2019 byly zpřísněny pravidla ověřování identity. Nově prokazování totožnosti je povinné již od samého prvopočátku existence účtu, oproti předešlé lhůtě do 14 dní od založení účtů. Tyto nová opatření mají zabránit založení takzvaných neaktivních, nebo podvodných (spekulativních) uživatelských účtů.

22.11.2019 - Změna systému ověření identity: Registr dlužníků zavedl účinná opatření proti chronickým, často fiktivním stěžovatelům, kteří bez nutnosti prokázání své existence podávají stížnosti, aniž by ze strany stěžovatele byly dodrženy odsouhlasené pravidla.

20.11.2019 - V současné době probíhá konfigurace bezplatných služeb. Služby budou dostupné 1.12. 2019.

Proč využívat Centrální registr dlužníků?

Základním důvodem je včasná kontrola záznamů, které registr eviduje k vlastní osobě nebo společnosti, kterou zastupujete. Pouze takto předejdete případné ztrátě bonity na několik let, neboť leckdy i nepatrné platební prohřešky mohou mít u řady subjektů značný význam a negativní dopad při posuzovaní vaší bonity.

V době celosvětové recese řada firem (banky, kreditní a leasingové společnosti, obchodní společností, státní instituce a další odpovědné ekonomické subjekty) využívají registry ke kontrole budoucích ale i stávajících klientů a snaží se předvídat díky vzájemné výměně informací rizika, plynoucí z nesolventnosti klienta nebo jeho klíčových dodavatelů.

Protože preventivní ochrana před nebonitními a problémovými subjekty je mnohem účinnější, než následné a málo efektivní vymáhání dluhů.

Evidováním dluhů a platební historie dlužníků si tyto společnosti vytvořily mocný nástroj k dodržování platební morálky. Dlužník, který řádně své dluhy nesplácí, již nemůže využívat "kolečko" a získávat další úvěry u jiných bank. Naopak dlužník s pozitivní platební historií může získat nemalé výhody při žádosti o další úvěr v kterékoliv bance.

Praxe prokazuje, že cesta klientských registrů je i celostátně významným nástrojem ke snižování platební neschopnosti a zlepšování morálního chování všech účastníků obchodních vztahů.

Jak využívat Centrálního registru dlužníků?

Centrální registr dlužníků nabízí stejně účinnou ochranu nejen pro velké, střední, malé společnosti a živnostníky, ale i občany. Centrální registr dlužníků se od ostatních uzavřených mezifiremních neveřejných informačních systému odlišuje otevřeností všem subjektům, komplexem služeb ke správě pohledávek a služeb pro řešení dluhů, čímž vysoce umocňuje svou účinnost.

Centrální registr je v současné době největší veřejně přístupná databáze negativních informací o právnických a fyzických osobách v České republice. Služby a informace registru jsou rozšiřovány do všech odvětví, včetně jejich poskytování státnímu sektoru. Cílem tohoto projektu je snížení špatné platební morálky, korekce předlužování a zavedení účinné efektivní metody vlastního vymáhání pohledávek. Registr dlužníků se od roku 1998 vypracoval na jediný databázový systém, který je řízen dle amerických a evropských standardů za účelem vytvoření komplexního servisu správy pohledávek.

Co nám Centrální registr dlužníků nabízí

  • Kontrolu vlastních závazků
  • Kontrolu závazků jiných subjektů
  • Efektivní správu pohledávek
  • Možnost okamžitého odprodeje pohledávky
  • Využití osvědčených inkasních agentur bez nutnosti dalších finančních investic
  • Nahlížet do seznamu firem, které poškozuji svým chováním jiné subjekty
  • Právní servis
  • Vytváření protikorupčních nástrojů ve státním a soukromém sektoru

Otázky a odpovědi

Mám pohledávky a díky tomu sám dlužím? Mohu se stát členem?

Ano – jednoduše řečeno: pohledávky dělají dluhy a díky nim jste v platební neschopnosti. Poměrně velká skupina firem a osob se díky vlastním dlužníkům sama stává dlužníkem. V případě, že je Váš věřitel důraznější při vymáhání, může Vaši společnost dostat do úpadku (konkurzu). Dlužná firma, která je členem Centrálního registru dlužníků, si tímto členstvím zvedne bonitní kredit. Věřitel (banka, leasingová společnost, kreditní společnost, firmy) pokud vidí, že své vlastní pohledávky řešíte důrazně za účelem uhrazení vlastních závazků, je tolerantnější k Vaší činnosti a je ochotna dle rozumného harmonogramu počkat.

Nemám žádné dlužníky a tudíž nepotřebuji vstup do Centrálního registru dlužníků.

Ano, to máte do jisté míry pravdu, ale i bonitní firma (odběratelská), která se tak momentálně jeví, může již mít finanční starosti. Každá firma své negativa skrývá pokud možno co nejdelší dobu a snaží se krizi vyřešit. Pokud se ji to však nepovede, pak přichází šok v podobě hromadného neuhrazení průběžných závazků. Škody způsobené tímto jevem jsou jedny z nejvyšších s téměř nulovou šancí na jejich úhradu. Tím Vám vznikne nedobytná pohledávka a značná ztráta. Proto doporučujeme, aby Vaše firma myslela dopředu na prevenci a průběžnou kontrolu stávajících i budoucích zákazníků.

Nezajímají mě tyto informace, dobře se mi podniká s dluhy!

Centrální registr dlužníků od roku 1998 postupně vstupuje do druhé fáze svého vývoje a tím bude tento druh podnikání velice obtížný, až nemožný. Předlužování, převádění aktiv z jedné firmy na druhou, je již v současné době dohledatelné, a to i zpětně. Zaváděné inteligentní systémy rozpoznají tuto činnost a označí ji za podezřelou. Tyto informace jsou předány orgánům činným ve věcech trestních.

Nezajímají mě tyto informace, máme uzavřený okruh solventních odběratelů.

Tak to Vám gratulujeme! Na druhou stranu, i u těchto odběratelů dochází ke změnám v jejich finanční situaci. Stačí i jeden nepodařený obchod nebo dodávka problémovému zákazníkovi a problém pro Vašeho odběratele a následně i pro Vás, je na světě. A do doby, než se tato informace dostane k Vám, tak už možná nezbude nic, z čeho byste svou pohledávku uspokojili. Proto i pro tyto případy doporučujeme službu Monitoring, která Vám v předstihu zajistí informace o vznikajících problémech svých dnes solventních odběratelů. Pořád platí české "Důvěřuj, ale prověřuj."

Neztratím zákazníky v případě zveřejnění pohledávek za nimi?

Zákazníky s pohledávkami po lhůtě splatnosti můžete, ale nemusíte do systému zavádět. Je to jen a jen na Vaší úvaze. Při zveřejňování pohledávek za nimi systém chrání Vaši identitu do doby, než se ji sami rozhodnete odtajnit, např. při nabídce odprodeje pohledávky. Navíc Vám členství umožní nahlížet do databází, kde můžete zjistit o svých stávajících i budoucích zákaznících i jiné informace, které je dobré při dalším obchodování vzít do úvahy. Můžete si tak v budoucnu ušetřit spoustu nepříjemností a zbytečných nákladů. A ruku na srdce, stojí za to chránit neplatiče a umožňovat mu užívat Vaše peníze? Máme za to, že jen platící zákazník je pro Vás tím, kterého stojí za to si udržet.