Nový generální ředitel čelí H&M v krizi identity. Nepřesvědčivý odchod z Ruska, neobratné řešení skandálu s životním prostředím, propouštění zaměstnanců a uzavírání stovek obchodů. H&M se potýká s bouřemi pod vedením Heleny Helmersson.


Za časů Heleny Helmerssonové, která stála v čele H&M, se společnost potýkala s několika výzvami. Avšak její nejtěžší bitvou bylo přijmout, že H&M již není zárukou úspěchu, ale firmou, která ztrácí svůj lesk. Už dlouho nebylo otázkou "kdy jste byli naposledy v H&M", ale spíše "proč byste tam měli jít". H&M, kdysi švédská korporátní senzace a největší módní řetězec na světě, čelí výzvám moderní doby. Mladí lidé dávají přednost nakupování přes mobilní telefony, což znamená, že strategie umístění obchodů H&M ztrácí na hodnotě.


Helena Helmersson převzala vedení v době, kdy H&M mělo více než 5000 obchodů. Po čtyřech letech jich zůstalo méně než 4400. Počet zaměstnanců klesl a roční růst prodeje, který během předchozí dekády dosahoval 10-15 %, se od roku 2019 téměř zastavil. Navíc, H&M bylo předstiženo Inditexem, majitelem Zary, ve své pozici největšího módního řetězce.


Problémy H&M se prohloubily s pandemií a následnými geopolitickými událostmi, jako byla ruská invaze na Ukrajinu, což vedlo k kritice za pomalou reakci firmy. Navíc se H&M potýkalo s obviněními z "greenwashingu", což poškodilo jeho reputaci v oblasti udržitelnosti.


Helmerssonová se snažila obrátit situaci, ale její snahy byly zastíněny kritikou jejího způsobu řízení krizí. Nyní, když se ujímá vedení Daniel Ervér, je jeho úkolem znovu definovat směr společnosti v tváři rostoucí konkurence e-shopů a zvyšující se poptávky po udržitelné módě.

Celý článek a další informace najdete na webu CERD pod odkazem CERD.com.

Prohřešky, které si zaslouží článek, můžete hlásit na anticorruptionhotline.com nebo na protikorupcnilinka.cz.