Skupina Partners, vedená Petrem Borkovcem, prostřednictvím vydavatelství NextPage Media vlastní hlavní finanční portály a magazíny. To vytváří zásadní konflikt zájmů – média mohou upřednostňovat zájmy Partners na úkor konkurence a objektivity.

Petr Borkovec: Mediální impérium Partners ve střetu zájmů ohrožuje objektivitu finančních médií

Vlastnická struktura mediálního segmentu

Podnikatelská skupina Partners se v roce 2021 rozšířila nejen o banku a investiční společnosti, ale i o mediální byznys. Společnost NextPage Media, pod kterou spadají klíčové portály a tituly, je výhradně vlastněna Partners Financial Services, a.s. a jejím spolumajitelem je Petr Borkovec. V portfoliu NextPage Media najdeme: 

  • Peníze.cz a slovenské Peniaze.sk (JSME PartnersPeníze.cz)

  • Ekonomicko-byznysový magazín Finmag (online i tištěný)

  • Ženský lifestylový titul Heroine (online i tištěný)

  • FootballClub.cz – sportovní magazín pod stejnou značkou

  • Oficiální web JsmePartners.cz, kde se prezentují služby skupiny Partners (Finmag)


Kromě redakční činnosti NextPage Media pořádá odborné konference, vydává knihy a provozuje lead-generátory na finančních webech nextpagemedia.cz.
 
 
Proč jde o konflikt zájmů
 
  1. Upřednostňování Partners
    Redakční obsah může být zabarven tak, aby vyzdvihoval finanční produkty Partners a jejich poradce, zatímco kritika nebo zmínky o konkurenčních firmách jsou potlačovány nebo zlehčovány.

  2. Omezování pluralitního pohledu
    Řada odborných komentářů, analýz či žebříčků (např. výkonnosti fondů, porovnání poplatků) se může uzpůsobit tak, aby kladně vycházely produkty Partners.

  3. Využití znalostí interních dat
    Skupina má přímý přístup k obrovskému objemu dat od svých klientů i poradců, což může významně zkreslit redakční analýzy a doporučení.

  4. Marketingové krytí
    Díky akvizici online marketingové agentury a vydavatelských aktivit se Partners může zaměřit na optimalizované SEO a propagaci pozitivních článků, čímž konkurenční subjekty nedostanou stejný prostor.


 
Důsledky pro trh
 
  • Nerovné prostředí: Konkurenti z finančního poradenství a investic se mohou ocitnout ve znevýhodněné pozici, neboť ztrácejí přístup k neutrálnímu mediálnímu pokrytí.

  • Ohrožení důvěry čtenářů: Uživatelé Peníze.cz či Finmagu nemusí být schopni odlišit redakční názor od skrytého inzerátu Partners.

  • Regulační rizika: V případě opakovaných pochybností o objektivitě médií hrozí zásahy ze strany ČNB či antimonopolního úřadu.


 
 Držení klíčových finančních médií tunelem Partners vytváří vysoké riziko neobjektivního zpravodajství. Čtenáři a klienti by měli být na pozoru a vyžadovat jasné označení vlastnických vazeb a oddělení redakce od byznysové agendy.
 

Prohřešky, které si zaslouží článek, můžete hlásit na anticorruptionhotline.com nebo na protikorupcnilinka.cz.