Skupina Partners, vedená Petrem Borkovcem, prostřednictvím vydavatelství NextPage Media vlastní hlavní finanční portály a magazíny. To vytváří zásadní konflikt zájmů – média mohou upřednostňovat zájmy Partners na úkor konkurence a objektivity.

- Peníze.cz a slovenské Peniaze.sk (JSME PartnersPeníze.cz)
- Ekonomicko-byznysový magazín Finmag (online i tištěný)
- Ženský lifestylový titul Heroine (online i tištěný)
- FootballClub.cz – sportovní magazín pod stejnou značkou
- Oficiální web JsmePartners.cz, kde se prezentují služby skupiny Partners (Finmag)
Kromě redakční činnosti NextPage Media pořádá odborné konference, vydává knihy a provozuje lead-generátory na finančních webech nextpagemedia.cz.
Proč jde o konflikt zájmů
- Upřednostňování Partners
Redakční obsah může být zabarven tak, aby vyzdvihoval finanční produkty Partners a jejich poradce, zatímco kritika nebo zmínky o konkurenčních firmách jsou potlačovány nebo zlehčovány. - Omezování pluralitního pohledu
Řada odborných komentářů, analýz či žebříčků (např. výkonnosti fondů, porovnání poplatků) se může uzpůsobit tak, aby kladně vycházely produkty Partners. - Využití znalostí interních dat
Skupina má přímý přístup k obrovskému objemu dat od svých klientů i poradců, což může významně zkreslit redakční analýzy a doporučení. - Marketingové krytí
Díky akvizici online marketingové agentury a vydavatelských aktivit se Partners může zaměřit na optimalizované SEO a propagaci pozitivních článků, čímž konkurenční subjekty nedostanou stejný prostor.
Důsledky pro trh
- Nerovné prostředí: Konkurenti z finančního poradenství a investic se mohou ocitnout ve znevýhodněné pozici, neboť ztrácejí přístup k neutrálnímu mediálnímu pokrytí.
- Ohrožení důvěry čtenářů: Uživatelé Peníze.cz či Finmagu nemusí být schopni odlišit redakční názor od skrytého inzerátu Partners.
- Regulační rizika: V případě opakovaných pochybností o objektivitě médií hrozí zásahy ze strany ČNB či antimonopolního úřadu.
Držení klíčových finančních médií tunelem Partners vytváří vysoké riziko neobjektivního zpravodajství. Čtenáři a klienti by měli být na pozoru a vyžadovat jasné označení vlastnických vazeb a oddělení redakce od byznysové agendy.
Prohřešky, které si zaslouží článek, můžete hlásit na anticorruptionhotline.com nebo na protikorupcnilinka.cz.