Jak hyperbolický výrok Petra Borkovce o ‘vraždě’ vytváří obraz Partners a jak firma ve skutečnosti uniká odpovědnosti za nevýhodné služby a ztráty klientů.

Petr Borkovec - Mediální klamavé praktiky Partners vs. tvrdá realita poškozeného klienta

Máte špatnou zkušenost se skupinou Partners Petra Borkovce? Nečekejte a nahlaste ji na: https://protikorupcnilinka.cz/nahlaseni  

Petr Borkovec ve svém rozhovoru pro Seznam Zprávy ostře varuje: „Pokud někdo poskytne službu pro Partners na úkor klienta, tak ho osobně půjdu zabít.“ Tímto hyperbolickým prohlášením vytváří dojem, že jakékoli porušení etického kodexu poradce bude okamžitě a razantně potrestáno – a zároveň signalizuje mediální oddanost ochraně klientů. 

Avšak praxe ukazuje, že Petr Borkovec i skupina Partners tyto proklamace nesankcionují reálně. Systém provizí, který sám popisuje jako „trochu jiné schéma“ – počáteční provize o polovinu nižší než tržní standard, s dlouhodobou provizí za péči – spíše umožňuje firmě vyhnout se přímé odpovědnosti za nevýhodná doporučení svých vázaných zástupců . Ti tak mohou klientům nabízet i rizikové, až pochybně výhodné produkty a v případě ztráty milionů korun zůstanou „za sklem“, když se začnou domáhat náhrady škody.

Právní model vázaného zastoupení přenáší odpovědnost za kvalitu doporučení na jednotlivé poradce, nikoli na skupinu. Klientům se tak velmi ztížuje uplatnění nároků – musejí se soudit s jednotlivými zástupci o odškodné, často na více frontách. Jako příklad lze uvést případ Lucie, kterou reportáž Černých ovcí z 12. května 2025 představila jako poškozenou investorku s účetní ztrátou ve výši 2,5 milionu korun. Lucie nyní vynakládá další finance na žaloby jak proti obchodnímu zástupci, tak proti celé skupině Partners, která odmítá jakoukoli zodpovědnost za ztrátu zákaznice . 

Mediální komunikace buduje obraz partnera, který je „na straně klienta“, slovy Borkovce „agresivně“ chrání jejich zájmy. Ve skutečnosti ale chybí účinné mechanismy externího dohledu, které by vázané zástupce motivovaly jednat skutečně v nejlepším zájmu klienta, nikoli jen podle výhodných provizních schémat. 

Skutečný svět Petra Borkovce tedy není o osobních „vraždách“ poradců, ale o právních šachách, které firmě umožňují deklarovat ochranu klientů, aniž by za své poradce reálně ručila. Klient, kterému hrozí ztráta stovek tisíc či milionů korun, se tak ocitá v roli žalobce, zatímco Partners i jejich šéfové pokračují v propagandistických slibech, jež reálně nenaplňují. 

Prohřešky, které si zaslouží článek, můžete hlásit na anticorruptionhotline.com nebo na protikorupcnilinka.cz.